Hypermenštruačný syndróm

Hypomenštruačný syndróm sa nazýva menštruačná dysfunkcia, ktorá je sprevádzaná poklesom intenzity výtoku počas kritických dní a znížením ich trvania v porovnaní s fyziologickou normou.

Pre každú ženu je trvanie a konzistencia menštruačného toku individuálnym indikátorom, v priemere kritické dni trvajú 3-5 dní a počas tohto obdobia sa uvoľňuje 50-100 ml krvavej sekrécie. Hypomenstruačný syndróm sa prejavuje vo forme veľmi zriedkavých, krátkodobých a skromných regulácií.

Čo to je?

Pre adolescenciu je anomálny tok menštruácie úplne prirodzenou situáciou, môže prísť neskoro alebo mať pretrvávajúci charakter a normálne trvanie menštruácie je tiež charakteristické pre pubertu. Pri puberte je takáto menštruačná nerovnováha variantom normy. Podobne menštruačná dysfunkcia počas tehotenstva, laktácie a predmenopauzálneho veku (po 45-50 rokoch) sa nepovažuje za abnormalitu. Počas týchto období života ženy dochádza k vážnej hormonálnej reštrukturalizácii spojenej s prenášaním dieťaťa, vytváraním mlieka a hasením funkcie vaječníkov, po ktorom nasleduje amenorea. Úroveň ženských pohlavných hormónov sa v takýchto situáciách znižuje alebo ich produkcia potláča, ale v každom prípade je tento proces fyziologický.

Pri krátkodobej menštruácii u žien v reprodukčnom veku je diagnostikovaná odchýlka v prípade, keď sa charakteristiky menštruácie výrazne líšia od štandardov v menšom smere.

klasifikácia

V závislosti od príčiny ochorenia existujú primárne a sekundárne menštruačné poruchy. V primárnej forme hypomenstruačného syndrómu sa abnormálny vývoj reprodukčných orgánov, ich hypoplazie, infantilizmu alebo asténie stáva príčinou porúch. V tomto prípade dievča nikdy v jej životných obdobiach neplynulo v súlade s normou. Získava sa sekundárna forma syndrómu a vyskytuje sa u žien, ktoré mali predtým normálnu reguláciu. Príčinou vzniku tohto stavu môžu byť endokrinné a kardiovaskulárne ochorenia, infekcie, zápalové procesy a poranenia reprodukčných orgánov.

V závislosti od intenzity a trvania regulátora sa rozlišujú tieto formy porušenia:

1. Gipomenoreya. Patológia, pri ktorej sa znižuje denné množstvo krvi uvoľnené počas menštruácie. Jeho objem sa zníži na 25 ml a menej. Pri menštruácii sa menštruácia podobá mazanine alebo jednotlivým kvapkám krvi na tesnenie. Ich farba môže byť tmavá so stopami svetlej krvi. Táto forma je často sprevádzaná oligomenorea.
  2. Oligomenorhey. Patológia, pri ktorej je trvanie menštruácie skrátené na 1-2 dni.
  3. Opsomenorei (bradimenorea). Porušenie charakterizované predĺženým časovým oneskorením o viac ako 5-8 týždňov.
  4. Spaniomenoreya. Vzácny nástup menštruácie sa v niektorých prípadoch objavuje u žien 2-7 krát počas celého roka.

Hypomenorea je najčastejšie diagnostikovaná v kombinácii s oligomenorea alebo opsomenorea. V prípade krátkych a skromných období sú častým príznakom aj neplodnosť, psycho-emocionálne poruchy a depresie rôznych stupňov.

Ak má menštruačný cyklus ženy dve fázy, potom bradimenorrhea môže mať v tomto prípade niekoľko foriem:

• luteálna fáza je normálna, folikulárna fáza sa predlžuje. V tomto prípade folikul dozrieva pomaly a ovulácia sa môže objaviť v 17. - 30. deň cyklu, zatiaľ čo folikuly stimulujúci hormón sa pomaly produkuje,
  • skrátenie luteálnej fázy, predĺženie folikulárnej fázy. Ovulácia prichádza neskoro, korpus luteum sa nedá úplne tvoriť, vyvíja sa glandulárna cystická hyperplázia uterinnej vrstvy,
  • luteálna fáza sa predlžuje, folikulárna fáza je normálna. Toto porušenie je zriedkavo diagnostikované.

Prečo

Hypomenstruačný syndróm sa môže vyskytnúť u dievčat od chvíle puberty, v tomto prípade odborníci hovoria, že existuje primárna forma ochorenia, ale ak sa vyskytne a pretrváva viac ako tri mesiace po normalizovanom menštruačnom prúde, diagnostikujú sekundárnu formu syndrómu.

V týchto prípadoch sú príčinou patológie funkčné alebo organické poruchy spôsobené infekčnými alebo chronickými ochoreniami, infantilizmom a dysfunkciou endokrinného systému. Významný vplyv majú nepriaznivé životné podmienky, intoxikácia tela škodlivými látkami a ďalšie faktory.

Hlavné dôvody pre rozvoj HS sú uvedené: t

• nízka citlivosť endometriálnych receptorov na lokálnej úrovni, t
  • abnormality vo vývoji reprodukčných orgánov, v ktorých sa zhoršuje funkcia vaječníkov,
  • inferiorita vnútornej vrstvy maternice spôsobená chronickým zápalom v maternici a jej prírastkoch, chirurgickými zákrokmi, potratmi a diagnostickou kyretážou, ktorá viedla k čiastočnej deštrukcii endometria,
  • syndróm polycystického alebo rezistentného vaječníka,
  • hormonálnej nerovnováhy
  • chronické ochorenia kardiovaskulárneho a hematopoetického systému,
  • metabolické problémy, obezita, chronická avitaminóza,
  • dlhodobé užívanie hormonálnych liekov, liekov na spanie, omamných látok a antidepresív, t
  • trauma genitálií,
  • ťažké cvičenie.

Symptomatológia závisí od formy, ale v každom prípade je malé množstvo menštruačného toku. Pri rýchlosti nad 50 ml sú všetky formy syndrómu sprevádzané uvoľňovaním menštruačnej sekrécie nižšej ako 40 ml. V niektorých prípadoch môžu byť pridané príznaky algodimenorrhea, keď na pozadí krátkodobého výtoku dochádza aj k ťahaniu bolesti v spodnej časti brucha.

S bradimenorrheaou, trvanie mensturálneho cyklu presiahne normálnych 21-35 dní, v priemere sa cyklus môže natiahnuť na 5-8 týždňov. Ak sa menštruácia vyskytuje ešte zriedkavejšie, je to symptóm spinomorea.

Hlavným príznakom oligomenorea je krátkodobý menštruačný tok, ktorý trvá najviac dva dni. Ženy s touto patológiou môžu mať telesný typ a rast vlasov typu mužského typu, rozvinutý svalový systém, nadmernú telesnú hmotnosť, nadmerné potenie a akné po celom tele. Počas hypomenorea nie je počas regulácie vylučovaných viac ako 40 ml krvi, proces prebieha bez ďalších príznakov a bolesti.

diagnostika

Na diagnostikovanie prítomnosti syndrómu môže pôrodník-gynekológ, na tento účel by mala vykonávať tieto činnosti:

• prebieha rozhovor s pacientom, počas ktorého môžete zistiť príznaky, sťažnosti a urobiť všeobecnú a rodinnú anamnézu,
  • všeobecné vyšetrenie umožňuje zhodnotiť ústavné znaky ženy, stav jej mliečnych žliaz, kože a vlasov,
  • gynekologické vyšetrenie a vyšetrenie hmatom môže určiť tehotenstvo alebo abnormality vo vývoji pohlavných orgánov,
  • šmuhy sa zbierajú na mikroflóre a cytológii,
  • funkčné skúšky
  • Ultrazvukové vyšetrenie panvových orgánov umožňuje zhodnotiť stav vnútorných pohlavných orgánov,
  • krvný test na FSH, LH a iné pohlavné hormóny,
  • analýza moču pre ketosteroidy, t
  • pre rôzne indikácie, hysteroskopia, diagnostická kyretáž alebo laparoskopia.

Liečba hypomenstruačného syndrómu sa predpisuje v závislosti od príčiny patológie. Ak je vyprovokovaný stresom, nadmernou fyzickou námahou, nevyváženou výživou, potom najčastejšie liečba liekmi nevyžaduje chorobu, stačí normalizovať dennú rutinu, sedieť na diéte a piť vitamíny a mikroelementy. Ak chcete napraviť anémiu, možno budete musieť užívať doplnky železa, vitamín B12, C a kyselinu listovú.

Ak je príčinou hormonálna nerovnováha, predpíše sa hormonálna liečba. vrátane estrogén-gestogennyh liekov, rovnako ako lieky na stimuláciu zrenia folikulu a nástup ovulácie. Výber liečiv na hormonálnom základe sa uskutočňuje individuálne. Ak syndróm vyvolal infekcie a zápal, potom sú predpísané antibiotiká a imunostimulanciá.

Spôsob liečby založený na fyzioterapeutických postupoch je celkom účinný. Pre normalizáciu reprodukčného systému a zlepšenie krvného obehu v panvových orgánoch sa používa gynekologická masáž, galvanizácia, elektroforéza, amplipulzová terapia, indukcia a iné techniky. Pacientom s podobnou diagnózou sa odporúča rehabilitácia v liečebnom rezorte, počas ktorej môžete absolvovať kurz hydroterapie, bahennej terapie, manuálnej a fytoterapie.

Aby sa zabránilo menštruačným poruchám v budúcnosti, všetkým ženám sa odporúča pozorovať prácu a odpočinok, jesť vyváženú stravu, vyhnúť sa stresovým situáciám a pravidelne navštevovať gynekológa.

Bylinná medicína

Ak prejav syndrómu závisí od poruchy regulačných funkcií centrálnych častí (mozgovej kôry, hypotalamu, hypofýzy), potom liečebný komplex zahŕňa liečivé rastliny, ktoré predovšetkým stimulujú tieto väzby, ako sú napríklad ženšenové psychostimulanty, ženšen, eleutherococcus, aralia manchurian, levzeya saflor, Rhodiola rosea Syntetické stimulanty fenamínovej skupiny často spôsobujú palpitácie, nespavosť, vysoký krvný tlak, depresiu, stratu apetítu a ženšenové stimulanty majú nízku toxicitu, široký terapeutický účinok, žiadnu fázu negatívneho účinku a závislosť na nich, dokonca aj pri dlhodobom používaní. Pod vplyvom rastlinných prípravkov s tonizujúcim účinkom sa stimuluje funkcia hypofýzy, zvyšuje sa tvorba gonadotropných hormónov, stimulujú sa pohlavné žľazy.

Odporúčame zmiešať 50 ml tinktúry Aralia, extraktu Eleutherococcus, tinktúry Leuzei a ráno a popoludní pred jedlom a tak ďalej 2 mesiace užívať 30-40 kvapiek. Toto zloženie je indikované pre pacientov s hypofunkciou genitálnych žliaz, s rôznymi formami amenorey, treba však zvážiť kontraindikácie užívania týchto liekov, vrátane: neurasténie výrazného stupňa, agitovanosti, výrazného organického ochorenia srdca, horúceho obdobia.

Ak sa vyskytne primárna lézia v periférnych častiach systému, najmä vo vaječníkoch alebo maternici, odporúčame najmä liečivé rastliny s antispazmodickými, protizápalovými účinkami, ktoré obsahujú najmä éterické oleje, ktoré môžu spôsobiť závažnú hyperémiu panvových orgánov a zvýšiť tonus svalov maternice (majú abortívny účinok). : koreň, tansy, aloe, petržlen, palina. Odporúčame ženám s hypomenštruačným syndrómom, so všeobecným a sexuálnym infantilizmom s ťažkou funkčnou insuficienciou pohlavných žliaz a všeobecnou asténiou.

2 polievkové lyžice zmesi rastlín nalejte 0,5 litra vriacej vody, trvať 30 minút, potom kmeň a piť tretí pohár 3 krát denne pred jedlom, a tak 2-3 mesiace.

Počas vyšetrenia 14 dievčat vo veku 15 - 18 rokov s menštruačnými poruchami, v klinickom obraze ktorých prevládali emocionálne poruchy so zníženým pozadím nálady a výkonu. I. Dolzhenko (2003) zhodnotil účinnosť liečiva na liečbu hyperlázie gelaria. Užívanie lieku trvalo 1 - 2 mesiace na 1 tabletu 3-krát denne. U 11 zo 14 pacientov sa nálada zlepšila a všetci pacienti zaznamenali zvýšenie nálady a výkonnosti. Na pozadí komplexnej terapie malo 7 pacientov tendenciu normalizovať menštruačný cyklus.

Pri algomenorey je tiež možné predpísať kolekcie z rastlinných surovín, rastliny, ktoré regulujú správnosť intermenštruačného obdobia, počet dní menštruácie a krv stratených v tom istom čase, zahŕňajú: kvety nechtíka, listy žihľavy, listy a púčiky brezy, tráva žltohlavá, škvrnitosť zlatá, riasy, paliny, ďateliny t , meduňka, horolezec hydiny, listy šalvie, mäta, rakytníková kôra, feniklové plody. Tieto rastliny okrem vyššie uvedeného normalizujú metabolizmus a funkčný stav synergických systémov tela a pôsobia ako nešpecifická komplexná terapia.

1 polievková lyžica zmesi rastlín naliať 1 šálka vriacej vody, vylúhovať po dobu 30 minút, potom kmeň, pridajte 1 polievkovú lyžicu medu a vziať vo forme tepla 100 ml 2-3 krát denne pred jedlom. Trvanie liečby je určené funkčným stavom tela, vekom, toleranciou bylín.

Zároveň odporúčame užívať extrakt z kôry kalina, tinktúru z maternice, mätu piepornú, rotokan, salvin.