Prečo má žena počas menštruácie boľavé nohy?

Ak má žena v priebehu menštruácie boľavé nohy, príčiny týchto prejavov môžu byť odlišné. Každý zástupca pohlavného styku má predmenštruačný syndróm svojím vlastným spôsobom. Niekto sa obáva pocitu hladu, niekto chce neustále spať, niekto ťahá spodnú časť brucha. Ale tiež sa stáva, že počas menštruácie bolí nohy. Zvážte, prečo sa to stane a s čím súvisí.

Príčiny tohto javu

Je potrebné poznamenať, že menštruácia sa líši v závislosti od veku. Preto môže mať vývoj bolesti v nohách rôzne príčiny. V niektorých prípadoch sa tento syndróm vyskytuje s pomerne častým ochorením - dysmenoreou.

Čo je to dysmenorea? Ak nohy bolia pred menštruačným obdobím, u žien môže byť táto patológia podozrivá. Symptómy tohto ochorenia sa prejavujú počas predmenštruačného syndrómu, asi jeden deň pred nástupom menštruácie. Na samom začiatku cyklu sa javia obzvlášť ostro a po jeho ukončení úplne vymiznú.

Z hľadiska gynekológov je tento stav spojený s nepravidelnou menštruáciou. V miernej forme táto patológia neinterferuje s normálnym životom, ale v závažných prípadoch je žena nútená stráviť obdobie menštruácie v posteli. Bolestivé pocity sú také akútne, že je nemožné dokonca ísť do práce.

Dysmenorea má úzky vzťah so zmenami hladiny hormónov počas PMS, pretože sa prejavuje emočnou nestabilitou, tendenciou k depresívnej nálade a prejavom strachu. Okrem toho odborníci dokázali, že táto patológia má dedičnú povahu. To znamená, že ak je menštruácia matky ťažká, potom jej dcéra v kritických dňoch môže byť tiež vážne chorá.

Ako sa vyskytuje dysmenorea? Mierna patológia sa prejavuje malými ochoreniami, pri ktorých žena môže chodiť do práce, vykonávať domáce práce. S miernym stupňom nepohodlia možno odstrániť liekmi proti bolesti.

Závažná patológia sa prejavuje akútnou bolesťou, ktorá sa prejavuje nielen v oblasti brucha. Žena môže zraniť nohy a chrbát. Okrem toho závažný stupeň ochorenia môže byť sprevádzaný zhoršením existujúcich chronických ochorení. Napríklad migréna.

Po ukončení menštruačného cyklu sa stav ženy normalizuje. V prípade, že sa choroba prejavuje na samom začiatku puberty alebo 2-3 rokov po menarche, potom sa tento stav hodnotí ako primárna dysmenorea. Patológia môže byť spôsobená:

• tvorba reprodukčnej funkcie
  • rysy nervového systému,
  • hormonálnej nerovnováhy.

Najčastejšie je závažnosť ochorenia spojená so znakmi vnímania bolesti. Niektoré ženy trpia aj malými chorobami. Je dôležité brať do úvahy zvláštnosti psychogénneho faktora. Mnoho dievčat má strach spojený s nástupom puberty. Často sa stanú nervóznymi a ľahko vzrušiteľnými. Spazmogénne prejavy ochorenia sú priamo spôsobené menštruačnými kontrakciami počas menštruačného obdobia.

U dospelých žien je dysmenorea často spojená s rozvojom chronických ochorení, vedľajších účinkov pri použití metód intrauterinnej antikoncepcie. Existencia tohto problému, mnoho žien nemôže ani hádať na dlhú dobu. Avšak s vekom sa začínajú objavovať príznaky, ktoré sú spojené so zmenami hormonálnych hladín. Preto sa choroba môže cítiť úplne nečakane. A v tomto prípade má obzvlášť výrazný priebeh.

Ako sa objavujú príznaky dysmenorey?

Choroba môže byť rozdelená do niekoľkých typov podľa povahy kurzu:

1. Kompenzovaná dysmenorea. Pohodlie žien počas menštruácie sa dlho nemení.
  2. Dekompenzovaná. Bolestivé pocity sa každoročne zvyšujú.

Charakteristické príznaky dysmenorey sú:

1. Bolesť v spodnej časti brucha. Často vyžarujú do sakrálnej oblasti a chodidiel.
  2. Pocit slabosti.
  3. Zvýšená únava bez zjavného dôvodu.
  4. Tachykardia.
  5. Závraty.
  6. Neutrálne záchvaty. Niekedy sú sprevádzané vracaním.
  7. Hnačka alebo zápcha.
  8. Opuch rúk a dolných končatín, pocit necitlivosti.
  9. Nízka alebo nízka telesná teplota.
  10. Intolerancia zápachu.
  11. Žena sa stáva podráždenou alebo agresívnou.
  12. V hlave alebo v kĺboch ​​môže byť bolesť.

V niektorých prípadoch sa tieto príznaky vyskytujú súčasne. Žena sa cíti naozaj zle. Dysmenorea sa niekedy objaví po ukončení menštruácie. Žena môže byť obťažovaná bolesťou počas sexuálnej intimity.

Dysmenorea môže byť spojená s vrodenými abnormalitami maternice alebo pošvy. Mnohé choroby vedú k tomu, že pri odtoku z menštruačného toku je problém. Príčinou môže byť hormonálne zlyhanie, pri ktorom je narušená rovnováha prostaglandínov. To zase vedie k kŕčom maternice.

V niektorých prípadoch dysmenorea sprevádza výskyt závažnejších chorôb žien, napríklad:

• endometrióza,
  • myóm,
  • vývoj adhézií,
  • tuberkulóza,
  • komplikácie po potrate a po pôrode,
  • kŕčové žily dolných končatín.

Potrebné opatrenia

Nemali by ste liečiť choroby počas menštruácie zľahka. V niektorých prípadoch môžu byť príznakmi mnohých závažných ochorení. Preto, ak je menštruačný cyklus obtiažny, musíte sa poradiť s lekárom a vyšetriť ho:

• Ultrazvuk maternice a panvových orgánov,
  • ak existuje podozrenie na vývoj nádoru, lekár môže podať žiadosť o MRI,
  • adhézie zistené hysteroskopiou.

V takom prípade, ak tieto metódy neumožňujú určiť, prečo sa nohy počas menštruácie zranili, potom sa vykoná laparoskopia. Okrem gynekológa by ste sa mali poradiť s endokrinológom, neurológom a psychiatrom.

Na uľahčenie toku menštruačného cyklu je možné predpísať sedáciu na normalizáciu funkcie reprodukčných orgánov. Patrí medzi ne Valerian, Motherwort, Relanium.

Je vhodné užívať si kúpele s borovicovými extraktmi. V závislosti od indikácií bude užitočné podstúpiť priebeh liečby komplexmi s omega-3 mastnými kyselinami, multivitamínmi. Na normalizáciu psychologického stavu môže byť liečba predpísaná psychoterapeutom.

Ak je bolesť bolestivá v prírode, potom vypustí ketoprofén, diklofenak, hormonálne lieky. Aby sa predišlo takémuto nepríjemnému ochoreniu, ako je dysmenorea, ženy a dievčatá musia monitorovať svoje zdravie včas na liečbu akútnych ochorení panvových orgánov.