Čo robiť v prípade trvalej migrény s menopauzou a ako ju liečiť?

Climax je neoddeliteľnou súčasťou života každej ženy, ktorej vek je viac ako 45 rokov. Obdobie je spôsobené zastavením reprodukčnej funkcie. Trvá priemerne 2 až 10 rokov. Tento stav nie je ochorenie, hoci je sprevádzaný skôr nepríjemnými príznakmi.

Väčšinou sa ženy sťažujú na vrcholné bolesti hlavy. Sú veľmi odlišné: kňučanie, pulzujúce, slabé a neznesiteľné. Teraz zistíme, prečo sa objavujú, aké príznaky sú sprevádzané a čo treba urobiť, aby sa zabránilo ich výskytu.

Prečo sa objavuje symptóm a ako sa prejavuje?

Príčiny bolesti v hlave (cephalgia) sú mnohé. Vzhľadom na charakter tela, vek, zvyšuje sa riziko vaskulárnych a muskuloskeletálnych ochorení. Preto sú identifikované hlavné príčiny bolesti:

• patologické zmeny krčnej chrbtice,
  • prudký nárast a zníženie krvného tlaku,
  • cievnych ochorení v mozgu,
  • podráždenie nervových zakončení.

Prehľad cephalgie

V závislosti od toho, kde sa nachádza zameranie bolesti, môžete určiť príčinu jeho výskytu:

1. Bolesť v spánkoch sa prejavuje zvýšeným tlakom, VSD, aterosklerózou, zápalom mozgu, nervmi čeľuste a trojitým nervom.
  2. Ak je bolesť lokalizovaná v zadnej časti hlavy, potom môžeme bezpečne povedať, že spôsobuje problémy s krčnou chrbticou.

Hlavný rozdiel medzi klimakterickou migrénou z iných druhov je jej trvanie. Spravidla trvá dlho, zatiaľ čo bežné lieky proti bolesti nemajú prakticky terapeutický výsledok.

Tlakové rázy sa k nej pridávajú, čím zhoršujú všeobecnú pohodu ženy. Nevoľnosť, žiadna chuť do jedla. Pochopenie príčiny týchto príznakov je možné len po vyšetrení.

1. Nervová podráždenosť. Ženy sa stávajú viac podráždené, vyskytujú sa problémy so spánkom, zvyšuje sa úzkosť.
  2. Tlak. Keď je telo prestavané na nový rytmus práce, neustále dochádza k prudkým poklesom tlaku, kvôli ktorým sa objavujú závraty a bolesti hlavy.

3. Návaly horúčavy, jeden z hlavných príznakov menopauzy. Po prvé, žena hodí svoje telo do horúčky, jej zdravie sa prudko zhoršuje, jej potenie stúpa. Tento stav trvá asi minútu a môže viesť k strate vedomia. Teplo prechádza a pocit tepla je nahradený chladom a chladom.

Ako pochopiť, že bolesť hlavy bolí presne od začiatku menopauzy, a nie z iných dôvodov? Na odpoveď na túto otázku je potrebné zvážiť nasledujúce znaky bolesti:

• cephalgia trvá veľmi dlho
  • konvenčné antispasmodiká a lieky proti bolesti nepomáhajú,
  • povaha bolesti je bolestivá, vyskytuje sa náhle, je sprevádzaná pocitom nevoľnosti, zriedka končí vracaním,
  • cephalgia sa objavila vo veku 40 až 45 rokov,
  • bolesti začínajú súčasne s výskytom ďalších charakteristických znakov menopauzy.

Treba mať na pamäti, že migréna a menopauza - dve permanentné satelity. Ak skôr žena bola strach o pravidelnú bolesť v hlave, potom po menopauze sa často stáva silnejší a je už klasifikovaný ako migréna.

Je to spôsobené minimálnym uvoľňovaním hormónu estrogénu, v prípade ktorého sa začínajú objavovať zdravotné problémy.

Diagnostiku a určenie príčiny cefalgie môže diagnostikovať iba lekár. Niekedy sa podobné príznaky vyskytujú pri aneuryzme a nádore v mozgu. Preto, ak začnete mať bolesť hlavy počas nástupu menopauzy, určite by ste mali byť testovaní, aby sa vylúčila prítomnosť život ohrozujúcich ochorení.

Liečebný účinok

Berúc do úvahy skutočnosť, že cefalgia sa stáva menším spoločníkom ženy počas menopauzy, je potrebné začať liečbu čo najskôr. Lekári odporúčajú kombináciu liekov a iných liekov.

Non-drogová liečba zahŕňa prijatie prostriedkov a populárne recepty na korekciu hladiny hormónov a úľavu od bolesti. Ľudové metódy sa spravidla prejavujú len v komplexnej liečbe migrény počas menopauzy. Lieky používajú dva typy: na zmiernenie bolesti a na dlhodobé užívanie.

Uplatňujú sa najmä:

Hormonálne tablety - upravujú hladinu estrogénu, čím zlepšujú tón ciev v mozgu, stav centrálneho nervového systému, znižuje nervové vzrušenie.

To prispieva k normalizácii intrakraniálneho tlaku, čo znižuje závažnosť hlavných symptómov menopauzy. Gynekológ predpisuje lieky, ktoré obsahujú súčasne progesterón a estrogén, napríklad: Triziston, Logest.

• Na zastavenie záchvatu cefalgie je potrebné užívať liek obsahujúci niekoľko účinných látok naraz. Vďaka tomu bude poskytnutý komplexný analgetický účinok. Takéto lieky zahŕňajú Kombispasm, Baraglin, Farmadol, Spazgan.
  • Homeopatické lieky sú široko používané. Normalizujú hormonálne pozadie, pomáhajú bojovať proti výrazným príznakom menopauzy. Najpopulárnejšie homeopatické lieky predpísané pre menopauzu:

1. Remens. Akcia je zameraná na korekciu hormonálnych hladín, zlepšenie krvného obehu v cievach mozgu. K dispozícii vo forme kvapiek a tabliet. Trvanie recepcie - 3 mesiace.
    2. Klimaktoplan. Opravuje hormonálnu hladinu, zlepšuje cievny tonus, čím znižuje tlak. Znižuje frekvenciu záchvatov cephalgie, prílivu a odlivu, zlepšuje spánok. K dispozícii vo forme tabliet. Trvanie recepcie - 2 mesiace.

3. Ginekohel. Kombinovaný nástroj upravuje hladinu progesterónu a estrogénu. V dôsledku toho dochádza k poklesu prejavov hlavných symptómov menopauzy. K dispozícii vo forme kvapiek. Trvanie liečby je 21 dní, ale v prípade potreby lekár predĺži liečbu.
    k obsahu ↑

Iné spôsoby liečby

Nie je vylúčené použitie receptov tradičnej medicíny. Z bylín a iných rastlín pripravte nálev a odvar. Pomáhajú stabilizovať hladiny hormónov, zlepšujú spánok, zastavujú záchvaty migrény, zlepšujú stav ciev. Hlavná vec je konzultovať so svojím lekárom pred použitím.

1. Dobre si umyte škrupiny a membrány vlašského orecha. Nalejte vodu, varte 5 minút. Vypustite vodu, nalejte 250 ml alkoholu. Trvajte na týždni. Vezmite 1 lyžičku. dvakrát denne, zriedením vodou v pomere 1: 1. Prijať - 3 týždne.

2. Nalejte pohár ovsa vodou, varte 30 minút. Vypustite vodu do nádoby a pridajte do nej rovnaké množstvo mlieka. Vezmite 100 ml ráno a večer, v prípade potreby pridajte trochu medu. Trvanie liečby je 1 mesiac.
    3. Listy ríbezle, žihľava, mäta v rovnakom pomere, 1 polievková lyžica. l. a nalejte 0,5 litra vriacej vody. Varte 5 minút. Trvať 2 hodiny, vypiť 100 ml každé ráno, pred jedlom po dobu troch týždňov.

Okrem použitia liekov a ľudových prostriedkov, nemali by ste zabudnúť na základné pravidlá pre prevenciu cephalgia. Pozostávajú z:

• odmietnutie fajčiť a alkohol. Nikotín prispieva k zúženiu krvných ciev, čo zase zhoršuje bolesť,
    • korekčný režim dňa, spánok by mal klesnúť aspoň 8-9 hodín denne. Pred spaním sa uistite, že miestnosť vetrajte, urobte mokré čistenie. Je dôležité stráviť dve až tri hodiny na čerstvom vzduchu;

• preskúmanie stravy. Je dôležité vylúčiť z ponuky mastné a vyprážané jedlá. Potraviny by mali byť zlomkové, pozostávajú zo zeleniny, ovocia, obilnín, mliečnych výrobkov. Pite aspoň dva litre denne, používajte menej soli a cukru,
    • normalizácia psycho-emocionálnej sféry - ak je to možné, mali by ste sa vyhnúť stresu.

Dvakrát týždenne musíte ísť do bazéna a urobiť terapeutické cvičenia. Ráno a večer sa vyžaduje kontrastná sprcha. Ak je bolesť otravná príliš často, musíte podstúpiť elektroforézu.

Nezabudnite si vziať vitamíny pre vašu vekovú skupinu na jar a na jeseň. Tým sa budete cítiť oveľa lepšie a necítite nedostatok látok potrebných pre telo. Ich nedostatok významne ovplyvňuje zdravie pokožky, nechtov a stav imunitného systému.

Menopauza nie je ochorenie, hoci je sprevádzaná mnohými nepríjemnými príznakmi. Bolesť hlavy je najčastejším príznakom v menopauze, ktorá nie je potrebná na to, aby sa zmierila a vnímala ako nevyhnutná. Uistite sa, že váš problém konzultujte s lekárom.

On dá smer k prieskumu určiť presnú príčinu bolesti. Podľa výsledkov liečby bude pridelená, ktorá prinesie dlho očakávanú úľavu a pomôže vrátiť sa k normálnemu a naplňujúcemu životu.