Prečo chorý počas menštruácie: príčiny

Mnohé ženy majú pred menštruáciou malátnosť. Symptómy ako nevoľnosť a dokonca zvracanie sa vyskytujú počas kritických dní. Niekedy sú vyjadrení tak živo, že musíte zmeniť plány a zostať doma, kým sa štát nezlepší. Aby ste sa vyrovnali so situáciou, musíte zistiť dôvody, prečo sa počas menštruácie vyskytne nevoľnosť, a ak je to možné, odstrániť ich.

Príčiny nevoľnosti spojené s menštruáciou

Ak chcete pochopiť, prečo chorí počas menštruácie, musíte vziať do úvahy mnoho faktorov. Zvracanie a iné nepríjemné príznaky v prvý deň menštruácie môžu byť spôsobené PMS, užívaním perorálnych kontraceptív a niekedy tehotenstva. Aj používanie tampónov počas tohto obdobia môže viesť k prejavu podobného klinického obrazu.

Premenštruačný syndróm

Ešte pred nástupom menštruácie, chorý najčastejšie kvôli PMS. Môže byť rozpoznaný určitými príznakmi a príznakmi blížiacej sa menštruácie. Takéto zmeny sú spôsobené hormonálnymi zmenami. V tejto súvislosti sa prejavuje predmenštruačný syndróm. Na prvý deň menštruácie sa pozoruje nadúvanie, vyrážka a opuch. Počas tohto obdobia sa prsia zväčšia, stávajú sa citlivými. Žena je mučená bolesťou brucha a dolnej časti chrbta, stáva sa náchylnou na pachy a podráždená. Okrem toho sa počas menštruácie vyskytuje nevoľnosť. Ani zvracanie nie je vylúčené.

Hormonálne pilulky

Ak si žena zvolila antikoncepčné tabletky ako antikoncepciu, potom sa v dôsledku hormonálnych zmien môže cítiť chorá počas kritických dní.

V tomto prípade musíte konzultovať s gynekológom. Je možné, že budete musieť vyzdvihnúť iný liek.

Použitie tampónov

Keď nastane menštruácia, niekedy chorý kvôli použitiu tampónov. Tieto produkty môžu spôsobiť toxický šok, pri ktorom sú takéto nepríjemné pocity ako závraty a nutkanie zvracať. Nauzea počas menštruácie v tomto prípade by sa nemala prehliadať. Najlepším riešením je použitie podložiek.

Nové tehotenstvo

Predpokladá sa, že prvým príznakom tehotenstva je absencia menštruácie, ale toto nie je vždy prípad. Napriek počatiu sa stále môže vyskytnúť krvácanie. Skutočnosť, že žena sa počas tohto obdobia dostáva do nevoľnosti, sa vysvetľuje nástupom toxikózy. Prvá vec je urobiť test. S výskytom aj sotva znateľného druhého prúžku, budú potvrdené obavy.

V tejto situácii musíte byť veľmi opatrní. Podobné príznaky môžu signalizovať mimomaternicové alebo vynechané potraty. Krvácanie sa považuje za alarmový signál, ktorý indikuje riziko potratu.

Okamžite vyhľadajte lekársku pomoc.

Možné príznaky počas menštruácie

Často u žien s menštruačné kŕče a bolesti žalúdka. Je celkom možné nutkanie zvracať. Okrem toho existujú súvisiace príznaky, vrátane:

Bolesť, ktorá sa objavila počas menštruačného obdobia, pocit slabosti, nevoľnosť a iné príznaky sú spôsobené rôznymi faktormi. Normálne by takéto zmeny nemali dávať žene silné nepohodlie.

Spolu s bolesťou v dolnej časti brucha menštruácia nie je nezvyčajná. Je možné zhoršenie celkového zdravia, závrat počas menštruácie. Ráno a večer môže vyvolať zvracanie.

Pallor je spôsobený silnou stratou krvi, v dôsledku čoho sa vyvíja anémia. Ona zase spôsobuje závraty a nevoľnosť. Takéto príznaky často indikujú patologické stavy gastrointestinálneho traktu, zhoršené počas hormonálnych zmien.

Nevoľnosť ako znak ochorenia

Nauzea a závraty počas menštruácie môžu naznačovať vývoj alebo exacerbáciu závažných ochorení. Z tohto dôvodu by ste mali okamžite vyhľadať pomoc lekára. Je potrebné podrobiť sa úplnému vyšetreniu, zistiť príčinu výskytu takýchto príznakov a odstrániť provokujúce faktory.

Nauzea a vracanie počas menštruácie môžu byť spôsobené patológiami, ako sú:

• anémia,
  • zníženie hladín glukózy v krvi
  • osteochondróza krčka maternice,
  • meningitída,
  • Menierova choroba
  • nádor na mozgu,
  • ochorenia tráviaceho traktu.

Veľká strata krvi počas kritických dní môže spôsobiť slabosť, závraty a nevoľnosť. To spôsobuje anémiu. Normálne je hladina hemoglobínu v tele v rozsahu od 115 do 135 g / l. Ak sú sadzby nižšie, potom sa diagnostikuje anémia. V dôsledku toho sú možné také komplikácie ako hladovanie kyslíkom, zvýšená srdcová frekvencia, porucha vône a chuti, potreba kriedy, nevysvetliteľná túžba po vdýchnutí vône benzínu a farby.

S rozvojom osteochondrózy krčka maternice je narušená dodávka krvi do mozgu, v dôsledku čoho sa počas menštruácie objavujú nevoľnosť a vracanie a závraty. Exacerbácia patológie počas tohto obdobia je spôsobená opuchom tkanív, kompresiou nervových zakončení a paravertebrálnych ciev. Medzi ďalšie príznaky patrí znecitlivenie rúk, napätie a bolesť v krku.

Boli tiež prípady, keď sa počas menštruácie objavila nevoľnosť a vracanie so znížením hladiny glukózy. U žien trpiacich cukrovkou sa takéto porušenia pozorujú pri nedodržaní pravidiel používania inzulínu, konzumácie alkoholu, stravovacích návykov a nadmernej fyzickej námahy. Ak nie je v anamnéze toto ochorenie, potom pokles hladiny cukru je spôsobený prísnou diétou, hladovaním, patológiami pankreasu a nadobličiek.

Počas menštruácie sa Menierova choroba môže zhoršiť. Z tohto dôvodu sa objavujú príznaky charakteristické pre ochorenie:

• hučanie v ušiach,
  • nadmerné potenie
  • nevoľnosť,
  • problémy koordinácie.

Zápal vyvolaný mozgami tiež spôsobuje nevoľnosť. Okrem toho existuje hypertermia. Počas tvorby nádorov sa dodatočne zaznamenáva zvýšenie intrakraniálneho tlaku a epileptických záchvatov.

Najčastejšie je nauzea, sprevádzaná ťažkými kŕčmi v bruchu, spôsobená exacerbáciou alebo rozvojom gastrointestinálnych ochorení. Ak zistíte, že tieto príznaky potrebujú naliehavú lekársku konzultáciu.

Výskyt nevoľnosti, vracania a závratov počas obdobia kritických dní nie je nezvyčajný. S miernymi príznakmi žiadny dôvod na poplach. Ak sa stav zhorší natoľko, že žena nemôže robiť svoje obvyklé činnosti, potom sa nemôže bez pomoci gynekológa. Takéto zmeny v tele sú spôsobené tak neškodnými príčinami, ako aj vážnymi chorobami. Je nevyhnutné ich včas identifikovať a odstrániť. Bude teda možné nielen zlepšiť všeobecný stav, ale aj vyhnúť sa množstvu nežiaducich komplikácií, ktoré bude ťažšie zvládnuteľné.

Nauzea a PMS

Každý vie, že počas menštruácie sú v ženskom tele obrovské hormonálne zmeny. Preto je pre telo stres. Prejavy stresu v každom predstaviteľovi krásnej časti ľudstva sú individuálne. Obdobie stresu bolo zovšeobecnené názvom „predmenštruačný syndróm“ (PMS).

Najčastejšie s PMS, žena je veľmi podráždená a rýchle-tempered. Ale tento stav je spôsobený zlým zdravotným stavom.

Každá žena má svoje vlastné príznaky PMS.

Môžete zvýrazniť najčastejšie sťažnosti:

• závraty,
  • Bolesti hlavy,
  • nadúvanie,
  • Opuch a zmyselnosť prsníkov,

Prečo žena cíti také zvláštne prejavy PMS? Odpoveď je veľmi jednoduchá: hormóny. Estrogén a progesterón sú prestavané a spôsobujú takéto nepríjemné pocity. Ich skok pred menštruáciou vytvára nerovnováhu v tele, čo vedie k depresii, nervovým poruchám, ospalosti, alebo naopak nespavosti.

Často, keď žena dostane nevoľnosť, existujú celkom rozumné myšlienky, že ona čaká dieťa. Známym príznakom tehotenstva je toxikóza. A keď začne po vracaní a závrate, dievča už nepochybuje o jej zaujímavej pozícii. A ešte viac, ak oneskorenie menštruácie v priebehu niekoľkých dní. Čo môžem povedať, ešte viac, ale už kvôli skúsenostiam "čo sa stane teraz?"

V takýchto prípadoch stojí za to urobiť rýchly test tehotenstva. Hneď po niekoľkých minútach - výsledok. Dva prúžky alebo slabý druhý prúžok môžu hovoriť o tehotenstve. Ak je však oneskorenie iba niekoľko dní, zvyčajný testovací prúžok nemusí odhaliť tehotenstvo. Môžete ísť a darovať krv hCG. Táto analýza ukáže prítomnosť tehotenstva v najskorších termínoch, ak je výsledok pozitívny.

Bohužiaľ, tieto testy budú indikovať tehotenstvo, ale môžu znamenať mimomaternicové tehotenstvo a zmrazené. Takže je lepšie okamžite konzultovať s lekárom, aby sa vylúčila patológia.

Tie situácie, v ktorých zostali príznaky ako nevoľnosť a závraty a menštruácia išla alebo sa začala rozmazávať, hovoria o možnom tehotenstve a problémoch. V každom prípade, po pozitívnom tehotenskom teste je potrebné kontaktovať gynekológa.

Ak test ukázal negatívny výsledok, začalo krvácanie a vracanie pokračuje, to znamená hormonálne zlyhanie v tele. Ak je to prvý krát taký obraz, potom nie je potrebné sa obávať, ale ak sa periodicky opakuje - musíte vyhľadať lekársku pomoc od lekára, aby ste odstránili príčinu takýchto príznakov.

PMS je častým návštevníkom života ženy pred začiatkom červených dní. Nemali by však byť trvalé, čo zabraňuje životu.

Nevoľnosť počas menštruácie

Počas menštruácie sa niektoré dievčatá cítia zle. Zároveň je tu slabosť a závraty. Všetky tieto príznaky nie sú pravidelné a nemusia sa objavovať zakaždým počas kritických dní.

Ak dostanete nevoľnosť a stalo sa to raz, nemali by ste sa báť veľa. Môže byť veľa dôvodov. Hlavná vec, že ​​takéto pocity neboli systematické a neobjavili sa zakaždým počas menštruácie.

Počas menštruácie sa môžu vyskytnúť nasledujúce príznaky: t

Tak prečo sa cítiť zle, čo by mohlo byť dôvodom pre dievčatá, ktoré sa cítia úplne zdravé v ostatných dňoch menštruačného cyklu?

Existuje niekoľko dôvodov pre takéto pocity:

• Anatomické vlastnosti. V niektorých ženách vytvorila príroda maternicu, ktorá bola odmietnutá. Počas krvácania sa zvyšuje a začína vyvíjať tlak na zakončenie miechového nervu (korene). Po kontrakcii maternice prirodzene zmiznú príznaky nevoľnosti.
  • Nauzea počas menštruácie môže byť spôsobená prebytočnou tekutinou v ženskom tele. Vyvoláva vnútorný tlak na orgány. Výsledkom je nevoľnosť.
  • Serotín, ktorý telo vytvára počas menštruácie. Serotín sa objavuje v mozgovomiechovom moku. Jeho prebytok zabraňuje vylučovaniu vody z tela, čím dochádza k opuchu v lebke. Výsledkom je bolesť hlavy, závraty, až strata vedomia.
  • Prostaglandíny. U niektorých predstaviteľov krásnej časti ľudstva je pozorovaný nárast prostaglandínov počas menštruácie. To so sebou prináša kontrakcie maternice, zúženie krvných ciev, narušenie kŕmenia stien maternice a v dôsledku toho bolestivé pocity, nevoľnosť počas menštruácie, závraty.
  • Perorálne kontraceptíva môžu tiež spôsobiť nevoľnosť a vracanie. To sa môže stať najmä neskúseným dievčatám, ktoré sa ho snažia používať. V prvom mesiaci môže dôjsť k takýmto zlyhaniam. Je lepšie poradiť sa so svojím gynekológom.
  • Nové tehotenstvo. Ako už bolo spomenuté, počas tehotenstva môže ísť mesačne, ale to neprinesie nič dobré, všetko je hladké, musíte ísť na schôdzku s gynekológom.
  • Zvracanie môže byť spôsobené použitím konvenčných tampónov. Príčiny toxického šoku. Ak má žena taký obraz, mali by ste uprednostniť tesnenia.
  • Ak sa k zvracaniu a závratom pridávajú príznaky ako bolesť bedra, bolesť v spodnej časti brucha av oblasti vaječníkov, potom gynekológovia diagnostikujú algomenorea. Dôvody spočívajú v nesprávnej štruktúre maternice alebo jej nedostatočnom rozvoji. Je primárny alebo sekundárny. Primárny, objavuje sa s príchodom prvej menštruácie a prechádza po pôrode. Sekundárne, môžu hovoriť o problémoch so zdravím žien. V každom prípade stojí za to kontaktovať lekára, aby vám pomohol a vyriešil problém.
  • Zvracanie počas menštruácie môže byť tiež spôsobené ochoreniami žalúdka. Preto vyvážená strava a udržanie zdravého stavu pomôžu zbaviť sa nepríjemných pocitov.