Hlavné príčiny bolesti kĺbov počas menopauzy a liečebných metód

Hlavným vinníkom za nepohodlie je fyzické kritérium. Ovariogénna (klimakterická) lézia v kĺbe je často spojená s poklesom pohlavných hormónov, nedostatkom minerálov a vitamínov a zníženou ovariálnou aktivitou. Čo často ovplyvňuje otázky u žien, je to, či ich kĺby môžu ublížiť.

Známky straty vápnika:

• porézneho kostného tkaniva
  • krehké nechty,
  • vlasová časť
  • svetlé škvrny na zuboch
  • často stydlivý hrebeň bolí počas pohlavného styku.

S vekom, nedostatok estrogénu a vápnika ostrí existujúce alebo rozvíja nové patológie. To je dôvod, prečo sa môže vyskytnúť menopauzálna artritída. príznaky:

• bolesť bez určitej polohy je v prírode boľavá,
  • opuch kĺbov
  • stuhnutosť,
  • kĺbov
  • brnenie alebo znecitlivenie končatín.

Klimakterická artritída je idiopatická, keď hlavná príčina jej výskytu je nejasná. Ako sa liečia: odporúča sa korekcia výživy, fyzioterapia, cvičebná terapia a bylinná medicína.

Prečo mi pri menopauze bolia nohy? Keď sa stuhnutosť vyskytuje často ráno, je ťažké pohybovať kĺbmi. Ak zostanete na dlhú dobu v stoji, môže sa zraniť jedno koleno, noha alebo obe nohy. Dôvodom je nadváha, ktorá sa vždy prejavuje hormonálnymi zmenami v tele, starým zranením alebo nerovnomerne rozloženým zaťažením.

Patológie spôsobené bolesťami kĺbov v menopauze:

• hypotermia,
  • obezita
  • neuralgia,
  • infekcie
  • reumatoidná artróza,
  • ochorenia kostí spôsobujúce zníženie jeho hustoty (osteoporóza, osteoartróza, osteomyelitída).

Ak chcete nájsť príčinu, musíte sa poradiť s reumatológom, ortopédom, gynekológom.

Diagnostické metódy pre bolesti kĺbov

Lekári by mali analyzovať stav kostí a chrupavky, hormóny, prítomnosť infekcií v tele. Liečba je založená na výsledkoch vyšetrení, histórii štúdie (sťažnosti pacientov, príznaky atď.).

Pôvodne bol poslaný na röntgenové snímky kĺbov. Pomáha identifikovať, ako patologický proces postupoval - či sa objavila kalcifikácia alebo deformácia tkaniva, zúženie medzery, erózia atď. V počiatočných štádiách ochorenia sú zmeny v obraze mierne viditeľné, takže sa musí vykonať ďalší ultrazvukové vyšetrenie kĺbov.

Pomocou denzitometrie sa skenuje kostné tkanivo, aby sa určila jeho minerálna hustota. Typicky sa takáto štúdia odporúča urobiť po 30 rokoch, pretože v tomto veku začína strata vápnika. Denzitometria vyžaduje prípravu - prestať užívať lieky obsahujúce vápnik 24 hodín pred zákrokom.

V laboratóriu určte ženský hormonálny stav. Výsledok štúdie pomôže eliminovať nerovnováhu látok, ktoré znížia bolesť kĺbov počas menopauzy.

Darujte krv na analýzu hladiny týchto hormónov:

• folikuly stimulujúce (FGS),
  • Dehydroepiandrosterónsulfát (DHEAS),
  • prolaktín,
  • progesterón,
  • Luteinizácia (LH),
  • Globulín, ktorý viaže pohlavné hormóny (SHBG),
  • Voľný a celkový testosterón,
  • Estradiol (typ estrogénu).

Vykonajte biochemickú analýzu obsahu voľného ionizovaného vápnika v krvi. U dospelých je ich miera od 1,16 do 1,3 mmol / l - to je v priemere 50% z celkového Ca. Darujú krv na prázdny žalúdok av predvečer vylučujú alkohol, mastné jedlo, lieky (len ako to predpísal lekár) a vyhýbajú sa fyzickej námahe. Nemôžete fajčiť aspoň hodinu pred zákrokom.

Liečba bolesti kĺbov

Ak dôvodom bol nedostatok estrogénu alebo inej látky - lekár predpíše hormonálnu substitučnú liečbu. To znamená, že deficit je kompenzovaný liekom, ktorý je identický s prirodzeným hormónom alebo obsahuje fytoestrogény. Keď bolesť v kĺbe:

• PREMARIN,
  • Dermestril,
  • Estroferm,
  • Kliogest,
  • Klimara (omietka),
  • Estrovel,
  • Červená kefa (tinktúra),
  • Remene a iné prostriedky.

Lekár si vyberie dávkovanie vzhľadom na hormonálny stav ženy. Ak je príčinou bolesti v kĺboch ​​nedostatočné množstvo Ca, lekár predpisuje doplnky vápnika. Keď menopauza eliminuje nedostatok elementu:

• Cal di Mag,
  • Vápnikový biolith,
  • Vigantol,
  • Kaltsepan,
  • natekala,
  • Alginát vápenatý,
  • Fosavans,
  • Osteo Complex,
  • Arthro-komplex.

Posledné dva výživové doplnky sú založené na koloidných fytoformách - vodný roztok obsahuje častice podobné lepidlu z mnohých rastlinných zložiek, pomocou ktorých sa poškodené tkanivá ľahšie obnovujú. Tieto lieky sú indikované na menopauzu ako prevencia osteoporózy, osteoartrózy.

Ak sa v období menopauzy vyskytne bolesť v kĺboch ​​infekciou, zápalom, nervovým škrtením, menopauzálnou artritídou alebo inou patológiou, terapeutické metódy a lieky vyberú vhodnú chorobu. Typicky, komplex používal chondroprotektory, analgetiká a lieky, ktoré zlepšujú krvný obeh.

Bylinný liek na bolesť kĺbov

Správne vybrané bylinky môžu nahradiť hormonálne, protizápalové, antibakteriálne a iné lekárske prípravky. Ale aj rastliny majú svoje vlastné obmedzenia. Preto sa použitie bylinných prípravkov na bolesť v kĺboch ​​odporúča lekársky predpis, pozorovať všetky jeho predpisy. Liečba sa vykonáva kurzami s povinnou 1 - 8 týždňovou prestávkou.

Keď sa objavila menopauza, keď sa objavila bolesť v kĺboch, šalvia je užitočná. Obsahuje saponíny, triesloviny, oleje, ktoré majú antispasmodický a sedatívny účinok. Rastlina je bohatá na vitamín B 2, vápnik, zinok, horčík, ďalšie látky, ktoré sú potrebné na posilnenie kostného tkaniva a tvorbu chrupavky. Šalvia sa odporúča zaradiť do rastlinných prípravkov.

Výhody pre kĺby prináša mníšsky čaj, ktorý zahŕňa divoký rozmarín, čierne bazy čierneho bezu, koreň elecampus, krídlatka, breza a listy brusnice, ľubovník bodkovaný, žihľava a púpava.

Tieto rastliny posilňujú a obnovujú tkanivá pohybového aparátu, zmierňujú zápal, opuch, bolesť, podporujú krvný obeh, saturujú vitamínmi a mikroelementmi, ničia patogénne baktérie.

Na zlepšenie hormonálneho stavu počas menopauzy je užitočná kolekcia: spánok-trávy, dreviny a černobyľ. Zmes sa pripraví podľa pokynov uvedených na obale alebo na lekárskom predpise.

Fyzioterapia pre bolesti kĺbov

Liečenie je sprevádzané fyzioterapiou. Používajú kúpele, terapeutické bahno, zariadenia (laser, magnetické polia, elektrické prúdy, ultrafialové a iné). Táto elektroforéza, UHF, fonoforéza, SUF. Tepelné procedúry vo forme parafínu a ďalších aplikácií, masáže, gymnastika sú užitočné pri bolestiach kĺbov. Znižujú edém tkaniva, zmierňujú zápal. Tiež lekári odporúčajú nosiť obväzy.

Cvičenie pre bolesti kĺbov

Fyzikálna terapia posilňuje svalový systém, väzy a šľachy v tele, zvyšuje pružnosť, amplitúdu v pohybe. Nemôžete vykonávať súbor úloh prostredníctvom sily, prekonávanie bolesti v kĺbe - hrozí zranením. Odporúča sa kombinovať cvičebnú terapiu s plávaním - to rýchlo zmierni dodatočné zaťaženie kĺbov. Lekár si vyberie stupeň obtiažnosti a typu cvičenia.

• ohyb ramien (lakte, rúk, prstov), ​​nôh (kolená, chodidlá, bedrové oblasti),
  • hojdačky hore a dole, zdvíhanie končatín
  • ohýba tam a späť a doľava a doprava (pre chrbticu),
  • kruhová rotácia v miestach ohybov (v smere hodinových ručičiek a proti nej),
  • napätie-relaxácia zadku, svalov nôh, rúk a chrbta.

Aktívna alebo pasívna gymnastika sa vykonáva v polohe na bruchu, pri sedení a státí, záleží na tom, koľko a v ktorej oblasti sú postihnuté kĺby. Pred vykonaním cvičenia je potrebné telo zahriať masážou, zohrievaním mastí.

Diéta pre bolesti kĺbov

Pretože počas menopauzy v tele, estrogény nie sú produkované aktivitou vaječníkov a produkcia je viac spojená s tukovým tkanivom, hmotnosť ženy sa začína zvyšovať. Liečba zahŕňa výživovú korekciu. Počas obdobia menopauzy, nemôžete dodržiavať prísne diéty - bolesť svalov a kĺbov môže stvrdnúť.

Jedlá by mali byť rozdelené na zlomok, to znamená prerušiť príjem potravy 5-6 krát. Mali by sa vylúčiť koreniny, slané a mastné jedlá zo stravy, pretože často poškodzujú kĺby. Odporúča sa používať potraviny bohaté na vlákninu, vitamíny A, C, E, skupinu B (pyridoxín, tiamín), vápnik, omega-3 kyseliny.

Jedná sa o surovú zeleninu a čerstvé ovocie, vrátane tropických, obilniny, fazuľa, mliečne výrobky, ryby, všetky druhy orechov, tekvica a ľanový olej, sušené alebo mrazené greeny.